Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

DB Cargo Spedkol: Terminal w Kędzierzynie-Koźlu gotowy do otwarcia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
12-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
12-03-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
DB Cargo Spedkol: Terminal w Kędzierzynie-Koźlu gotowy do otwarcia
wiz. DB Cargo Spedkol
Budowa terminalu intermodalnego typu Railport w Kędzierzynie-Koźlu Sławięcicach dobiegła końca – informuje inwestor, DB Cargo Spedkol. Obiekt jest wyposażony – między innymi – w dwie suwnice o dużym udźwigu oraz rozbudowaną bocznicę kolejową.

Istotnym elementem wyposażenia są suwnice o dużym udźwigu, wybudowane z myślą zwłaszcza o przeładunkach wyrobów stalowych i hutniczych (w nieodległych Gliwicach działa Huta Łabędy, nieco dalej znajdują się huty w innych miastach GOP oraz w Krakowie). Udźwig większej suwnicy wynosi 47 ton, a mniejszej – 35 ton. Przy ich użyciu można przeładowywać – jak podkreśla DB Cargo Spedkol – kręgi stalowe o średnicy do 2,7 m, szerokości do 2,3 m i masie do 42 t.

Układ torowy obsługującej terminal bocznicy kolejowej liczy łącznie ok. 50 km torów. Jej najważniejszymi elementami są dwa tory załadowczo-rozładowcze, położone przy placu manewrowo-magazynowym.

Hala nowego obiektu ma powierzchnię 7 100 metrów kwadratowych. – Zapewnia [ona] najwyższe standardy obsługi i ochrony towarów – deklaruje właściciel terminalu. Przy jej budowie zastosowano technologie poprawiające bilans energetyczny budowli, w tym – zapewniające oszczędności na energii elektrycznej oraz ogrzewaniu. W skład Railportu wchodzi też plac do składowania kontenerów.

Oprócz bocznicy łączącej obiekt z przebiegającą przez Kędzierzyn magistralą E30 oraz innymi zbiegającymi się w węźle liniami możliwości logistyczne poprawia położenie w pobliżu autostrad: A1 i A4 oraz dróg krajowych. Zarządca terminala chce prowadzić zarówno przeładunki w relacji wagon – samochód, jak i między magazynem a wagonami lub ciężarówkami. Terminal będzie obsługiwany – między innymi – przez liniowe pociągi DB Cargo Polska na osi Północ – Południe i Wschód – Zachód.

Budowa rozpoczęła się w roku 2023. Wykonawcą Railportu w Kędzierzynie-Koźlu Sławięcicach było konsorcjum Infra Silesia (spółka z grupy DB Cargo Polska), Polimex Mostostal i Polimex Infrastruktura.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5